Thursday, February 09, 2006

Pràctica d'anàlisi d'un Multimèdia

Aquesta pràctica te dues parts.

A la primera, estimada en 20 minuts, s'ha de completar el que falta de la pràctica anterior. Per a fer això si encara no heu vist el comentari general de la pràctica 4 aneu-hi fent servir el corresponent enllaç de la dreta.

En quant als següents 40 minuts es dedicaran a l'anàlisi del multimèdia que s'ha el.laborat partint de l'activitat que van fer sobre Malthus.

Descarregeu-vos la corresponent fitxa d'anàlisi a l'enllaç de la dreta i utilitzeu el CD-ROM que se us donarà a classe per anar contestant les preguntes.

El resultat s'ha de deixar com sempre al disquet i al disc dur ( n'oblideu que els disquets fallen sovint) amb el nom practica5[grup].

41 Comments:

At 5:07 AM, Anonymous Anonymous said...

ANÀLISI D’UN MULTIMÈDIA.
Pràctica 5 del 2n Trimestre. Tecnologia 4t ESO. IES d’Ulldecona. Curs 2005/2006

I.-Destinataris del multimèdia: Professorat.

II.-Integració dels diferents llenguatges:

Tractament visual: Té bona presentació
Tractament sonor: És relaxant, però acaba sen pesat.
Tractament textual: Està ben organitzat.
Equilibri entre llenguatges: Trobem que el sonor no està a l’altura dels altres dos.
Adequació de l’ús de cada llenguatge:


III.-Interface

Intuïtiva?: Sí, bastant.
Color de fons adequat?: Si perquè és un color suau que no cansa la vista.
Selecció d’icones: Sí, ja que més o menys és refereixen al contingut que hi ha dins.
Col•locació de les icones: Separades i organitzades.
Funció dels botons: Accedir al contingut de les icones.
Tipus de lletra y mida: És bo ja que és clara i es veu bé.

IV.-Navegació:

Tipus de Navegació: Composta
Adequació dels menús:
Els enllaços funcionen? Sí.
Es té a sensació de trobar-se perdut en algun moment? Alguna vegada a casusa que els menus no tenen un titol en gran.
Es té la sensació de no poder anar fàcilment on es vol anar? No.

V.-Interactivitat:

Nivell d’interactivitat: 2
Té ’usuari el control adient?: Sí.
On es produeix? En els menús.


(Eli, Sara i Oscar 4c)

 
At 4:07 AM, Anonymous Anonymous said...

1era PART, COMENTARI:

La presentació resulta bastant atractiva perquè va fen molts canvis d’escenes, això fa que sigui més entretinguda. Al tornar al passat i ensenyar-te les imatges es veu més reflectit com era abans. Les construccions teatrals estan molt ben fetes i quasi pareix que sigui de veritat, de l’època. També trobo molt bé que t’ensenyen un mapa, perquè així et situes millor i saps on estàs. La música va molt concordada amb les imatges i moltes vegades quan canvia d’escena també canvia la música.

El que no ens ha agradat molt, és que a vegades és fa molt avorrit que vagi molt de rato amb cotxe. Nosaltres ho canviaríem i el posaríem passejant o ensenyant lo que està parlant.

El guió està molt treballat perquè està molt ben pensat i té alguns tocs molt ben posats. Com lo del GPRS, que el porta tot el rato damunt, és un element característic del vídeo; també l’escriptura de la creu, està molt encertat.


2ona PART, MULTIMÈDIA:


ANÀLISI D’UN MULTIMÈDIA.
Pràctica 5 del 2n Trimestre. Tecnologia 4t ESO. IES d’Ulldecona. Curs 2005/2006

I.-Destinataris del multimèdia:

Als professors.

II.-Integració dels diferents llenguatges:

Tractament visual: Estan ben escollides les imatges i ben distruibuides per la pantalla.
Tractament sonor: La veu es sent una mica malament, però això es a causa de que està gravat directament de la càmera i no en veu en off.
Tractament textual: Creem que s’hagués tingut que posar d’un altre color més viu les lletres per a que destaqués damunt del vídeo.
Equilibri entre llenguatges: Pensem que sí que està ben equilibrat, que hi ha una mica de tot.
Adequació de l’ús de cada llenguatge: Sí, creem que està ben repartit, i que està ben triat lo que és en vídeo, en imatges o en text.


III.-Interface

Intuïtiva?: Sí, però hi ha porta que és per a sortir i pareix que sigue per entrar.
Color de fons adequat?: Sí, perquè no fa mal a la vista al ser clara.
Selecció d’icones: Estan ben seleccionades, perquè representa bé lo que vol dir.
Col•locació de les icones: Bé, perquè estan a un cantó i tot el rato es veuen.
Funció dels botons: Estan bé, menys la porta que pareix que sigue per entrar a algun lloc.
Tipus de lletra y mida: La lletra és clara, encara que el color tindria que ser més fort i la mida és bona.

IV.-Navegació:

Tipus de Navegació: compost
Adequació dels menús: Són adequats perquè sinó ens costaria molt anar d’un lloc a l’altre.
Els enllaços funcionen? Sí.
Es té a sensació de trobar-se perdut en algun moment? En el moment de tornar al menú, que hem tingut que buscar quina icona era.
Es té la sensació de no poder anar fàcilment on es vol anar? No, és molt fàcil navegar, perquè està ben clar.

V.-Interactivitat:

Nivell d’interactivitat: nivell quart.
Té ’usuari el control adient?: Sí, perquè vas navegant per on vols.
On es produeix? Des del principi.





A-1

 
At 4:07 AM, Anonymous Anonymous said...

Crec que el guió que s’hafet per a poder fera aquest documental és molt correcte, ja que amb la primera, segona i tercera escena ens expliquen de que anirà el documenta d’una manera crec que bastant adecuada per a que tots ens poguessim fer a la idea de que anirà el video. La estona que dura cada escena és molt poca de manera que als espectadorsno se’ns fagi pesat i crec que és un especte molt a tenir en compte de cara a la maera de fer un video. Durant el documental es passa del passat a l’actualitat i a l’inrevè continuament cosas que fa el video molt dinàmic. La manera en que ha estat pensat i fet aquest documental on mitjançant un “tatre” del que succeia al passat i tornan al present on un senyor molt entés sobre el tema ens l’explica li dona al video un aspecte de formalitat, professionalitat i seriositat.

Dintre d’aquests canvis de l’actualitat al passat també hi apareixen uns quants mapes on ens indiquen que es canvia de situació geogràfica, que crec que és una bona manera de introduir aquesta idea, ja que ho deixa molt clar i no talla en cap moment la continuitat del documental. La veu en off que intervé durant tot el video crec que ha estat molt acertada ja que parla amb un to clar i amb un llentguatge adecuat per a que tota la gent ho entengui, a més també car remarcar que com que és la mateixa veudel l’homa que ens parla quan tornem al present li dona un aspecte decontinuitat durant tot el documental.

Si em demanessin que retoqués alguna cosa del vídeo l’única cosa que canviaria seria fer intervenir en algun moment a una dona ja que només intervenen homes, per exemple les persones enteses sobre el tema i que ens l’expliquen es podrien anà alternant un home i una dona, encara que aquesta observació és d’un punt més bé personal que no tècnic. Pel que fa a les transicions i manera en que ens han transmès el tema no canviaria res ja que penso que ha estat mol acerada.


AnnaC A-3

 
At 4:30 AM, Anonymous Anonymous said...

Comentari de la taula de la pràctica 4. (2on trimestre)

COMENTARI DE CADA ESCENA. En l’escena 1, ens presenta el tema, i podem observar que dura molt poc. L’escena 2 dura 10 segons i s’explica a través del passat. A l’escena 3 dura 1 minut i 13 segons. L’escena 4 ja és en temps real, canvia d’escenari i dura 45 segons. L’escena 5 dura 9 segons, canvia d’escenari i també és en temps real. Podem observar que les escenes següents, les escenes 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 i 13 canvien de temps i duren respectivament: 31 segons, 37 segons, 2 minuts, 39 segons, 40 segons, 36 segons, 50 segons i 1 minut. L’escena 14 dura 1 minut 35 segons, canvia d’escenari i comprovem que és una de les escenes més llargues. I per últim, a l’escena 15, veiem que es produeix un canvia d’escenari.

A-5

 
At 4:32 AM, Anonymous Anonymous said...

ANÀLISI D’UN MULTIMÈDIA.
Pràctica 5 del 2n Trimestre. Tecnologia 4t ESO. IES d’Ulldecona. Curs 2005/2006

I.-Destinataris del multimèdia: els professors.

II.-Integració dels diferents llenguatges:

Tractament visual: creiem que és adequat, ens agrada, perquè hi ha relació amb les imatges i el tema que es tracta.
Tractament sonor: Hem sentit poca música, i la que em sentit ens ha paregut molt trista.
Tractament textual: molt adequat, s’entén tot molt bé.
Equilibri entre llenguatges: creiem que les proporcions dels llenguatges estan bé, però afegiriem una mica de música i treuriem una mica de text, més que res, perquè s’entenen millor les imatges, ja que hi ha text i imatge.
Adequació de l’ús de cada llenguatge: el que està més encertat són els videos, ja que s’enten molt bé tot i a més, està subtitulat.


III.-Interface

Intuïtiva?: sí
Color de fons adequat?:sí, però el posariem una mica més blau.
Selecció d’icones: molt bé.
Col•locació de les icones: molt bé
Funció dels botons: molt bé.
Tipus de lletra y mida: adequada.

IV.-Navegació:

Tipus de Navegació: jeràrquica
Adequació dels menús: adequada
Els enllaços funcionen? sí
Es té a sensació de trobar-se perdut en algun moment? Algun moment, però només al principi i en algun moment puntual.
Es té la sensació de no poder anar fàcilment on es vol anar? No.

V.-Interactivitat:

Nivell d’interactivitat:s’adapta a lo que vol l’usuari, ja que pots trobar tota la informació que vulgues
Té ’usuari el control adient?: sí
On es produeix? Quan contesta les preguntes o quan està al menú principal...


A-5

 
At 4:32 AM, Anonymous Anonymous said...

ANÀLISI D’UN MULTIMÈDIA.
Pràctica 5 del 2n Trimestre. Tecnologia 4t ESO. IES d’Ulldecona. Curs 2005/2006


El guió ha estat eleborat mitjansant els cambis de espai (esenari),temps (passat,present) de manera que s’expliqui l’istoria mitjansant recontruccións teatrals del passat que ajuden a entendre millo l’historia que s’esta contant. Predominen els cambis de temps sobre els cambis d’esenari que es troben en:
2.28
3.13
9.15
11.50
En cambi els cambis de temps es troben als minuts:
0.05
1.15
3.22
3.55
4.30
6.30
7.09
7.49
8.25
9.15



I.-Destinataris del multimèdia: als profesors.

II.-Integració dels diferents llenguatges:

Tractament visual: La iluminació es un poc vaixa pero l’enfocament es vastant bo , la camara no estava mal situada.
Tractament sonor: El so esta ben sincronitzat amb la imatge.
Tractament textual: El text esta ben colocat per a ajudar al entendiment dels videos
Equilibri entre llenguatges: L’equilibri entre llenguatges es bo
Adequació de l’ús de cada llenguatge: L’adecuació al us de cada llenguatge esta molt ben feta.


III.-Interface

Intuïtiva?:
Color de fons adequat?: el color del fons es adecuat als icons que hi han
Selecció d’icones: Les icones son facils de selecciónar ja que es distingeixen be del fons de la pantalla
Col•locació de les icones: A l’esquerra de la pagina
Funció dels botons: les funcions són:
La porta: sorti
Timo: es el menu principal
Llibre: els documents
La sinta de video: son els videos
Libreta: les anotacions
Les flexes anterior o posteriror
Tipus de lletra y mida: Comic sans mida 12

IV.-Navegació:

Tipus de Navegació: composta
Adequació dels menús: en forma de arbre
Els enllaços funcionen? Si, funcionen tots
Es té a sensació de trobar-se perdut en algun moment? No, es facil moures per dindre el multimedia
Es té la sensació de no poder anar fàcilment on es vol anar? No, els icons són seinsills i et porten on vols i quan vols.

V.-Interactivitat:

Nivell d’interactivitat: elevad es molt facil moures pel multimedia
Té ’usuari el control adient?: Si
On es produeix? En el menu principal i en els submenus

A-6

 
At 4:33 AM, Anonymous Anonymous said...

ANÀLISI D’UN MULTIMÈDIA.
Pràctica 5 del 2n Trimestre. Tecnologia 4t ESO. IES d’Ulldecona. Curs 2005/2006

I.-Destinataris del multimèdia:

II.-Integració dels diferents llenguatges:

Tractament visual: L’iluminació i l’enfocament al video crec que es suficient
Tractament sonor: El tractament sonor crec que no es molt bo, ja que la sincronització en la imatge i els subtitutls es inexacta.
Tractament textual: El tractament textual es bo, ja que tant els tituls com els subtituls estan ben redactats.
Equilibri entre llenguatges: bona
Adequació de l’ús de cada llenguatge:bona


III.-Interface

Intuïtiva?:
Color de fons adequat?: El color de fons es l’adequat
Selecció d’icones: Tambe es prou bona, ja que expressa el seu significat
Col•locació de les icones: Tambe, perque estan ben situades
Funció dels botons: Les funcions estan ben repartides per als botons.
Tipus de lletra y mida: La lletra i la mida es adecuada

IV.-Navegació:

Tipus de Navegació: Crec que es composta
Adequació dels menús: bona
Els enllaços funcionen? si
Es té a sensació de trobar-se perdut en algun moment? No cap
Es té la sensació de no poder anar fàcilment on es vol anar? Alguns cops

V.-Interactivitat:

Nivell d’interactivitat: 8
Té ’usuari el control adient?: si, bastant
On es produeix? Als menus

A-7

 
At 4:34 AM, Anonymous Anonymous said...

Opinio:


A Nosaltres el video ens ha agradat vastant l’unic que per fer-lo mes entenedor cambiariem les essenes en mes de passar del present al passat situariem al narrador al passat i que alli directament expliques tots els fets per fer tot això al guio s’aurien de fer una serie de canvis sobretot en la situació dels llocs i el temps. Per exemple llevar les anades a califòrnia amb el cotxe......... i afegir-hi al seu lloc el narrador passant pel passat

Kerenna i karina
A-9

 
At 4:36 AM, Anonymous Anonymous said...

I.-Destinataris del multimèdia:
professors
II.-Integració dels diferents llenguatges:

Tractament visual:a nosaltres ens ha agradat bastant trobem que el fons i els colors són adecuats
Tractament sonor:de la música l’unic que canviariem es no tan seguit la mateixa si no alternar-la
Tractament textual:els textos mes o menys són tots d’una mida adequada la lletra gran i entenedora
Equilibri entre llenguatges: els tres llenguatges mes o menys estan ben coordinats i equilibrats

Adequació de l’ús de cada llenguatge: : trobem que mes o menys i ha una bona convinacio sobre aquets tres llenguatges es a dir qur no ens se fa pesat



III.-Interface

Intuïtiva?:si si es facil d’entendre el funcionament ja que ho expresa tot molt clarament
Color de fons adequat?:si són uns colors que no es fan pesats i a l’hora fa exaltar les imatges
Selecció d’icones: l’unica icona que canviariem es la de sortir i substituir-la per una x
Col•locació de les icones:en la colocacio ens a semblat normal
Funció dels botons: les icones estan molt assertades cadascuna nomes amb el dibuix ja et mostra el sicnificat px el polp

Tipus de lletra y mida:la lletra comic sans creem que es l’asertada perque es clara i entenedora

IV.-Navegació:

Tipus de Navegació:linial
Adequació dels menús: nosaltres trobem que estan ben situats
Els enllaços funcionen? Si funciona tot correctament
Es té a sensació de trobar-se perdut en algun moment? Ome nosaltres quan em acavat de veure el primer videono saviem tornar però pel demès be
Es té la sensació de no poder anar fàcilment on es vol anar? No en aquet apartat ens em aclarit perfectament

V.-Interactivitat:

Nivell d’interactivitat: itinerari prefixat
Té ’usuari el control adient?:si
On es produeix?quan s’estaven reproduint els videos

A-9

 
At 4:39 AM, Anonymous Anonymous said...

M’apreix que el guió està ben estrocturat, per què està fet d’un forma per no fer-ho aburrit. M’agrada molt quant estan al present i pasen al pasat utilitsant reconstruccions teatrals, els mapes i les esplicacions estan molt ben fetes, i la musica esta molt ben eligida.

A-10

 
At 4:43 AM, Anonymous Anonymous said...

ANÀLISI D’UN MULTIMÈDIA.
Pràctica 5 del 2n Trimestre. Tecnologia 4t ESO. IES d’Ulldecona. Curs 2005/2006

I.-Destinataris del multimèdia:
Per als alumnes de 4t ESO
II.-Integració dels diferents llenguatges:

Tractament visual: les imatges es veien una mica borrosses, no eren gaire nítides
Tractament sonor: hi havia un lleu “efecte eco” en la grabació
Tractament textual: estava prou bé
Equilibri entre llenguatges: l’equilibri estava prou bé
Adequació de l’ús de cada llenguatge: Està bé perquè hi ha varietat, i perquè els comentaris de la gent estàn subtitulats


III.-Interface

Intuïtiva?:
Color de fons adequat?: sí, està prou bé
Selecció d’icones: estàn bé, són les icones indicades
Col•locació de les icones: també està bé, es veuen i no hi ha dificultats per a trobar-les
Funció dels botons: està bé, cada botó ja indica més o menys quina és la seva funció
Tipus de lletra y mida: és una lletra adequada perquè és normal i clara, no hi ha dificultat per a llegir-la

IV.-Navegació:

Tipus de Navegació: composta
Adequació dels menús:Està bé
Els enllaços funcionen?Sí
Es té a sensació de trobar-se perdut en algun moment? No perquè tot està ben indicat
Es té la sensació de no poder anar fàcilment on es vol anar?No perquè és un multimedia prou senzill

V.-Interactivitat:

Nivell d’interactivitat: El primer nivell
Té ’usuari el control adient?: Sí perquè pots passar d’una escena a una altra, anar més endavant, més enrere
On es produeix? Mentre s’estàn reproduïnt els vídeos

Raquel & Sulem

A-12

 
At 4:47 AM, Anonymous Anonymous said...

El guió
El guió es basa en alguna historieta de l’època que es vol explicar. Contrasta les explicacions del presentador amb representacions per a que sigui més gràfic i no tan monòton. El canvi present-pasat és també per fer el programa més dinàmic i permet explicar en què ha influit aquell fet en el present i explicar com han canviat les coses des de llavors i que van fer bé o que no van tenir en compte.
És canvia molt d’escenari (15 canvis d’escena en 12 min.) per tant les explicacions són escuetes i només recullen l’imprescindible, van acompanyades d’entrevistes i mapes o fotografies per a que no sigui tant repetitiva l’estructura.

B-1

 
At 4:50 AM, Blogger j. vicent pruñonosa, antropòleg social i biomatemàtic. Editor de XarxaEbre.net said...

ANÀLISI D’UN MULTIMÈDIA.
Pràctica 5 del 2n Trimestre. Tecnologia 4t ESO. IES d’Ulldecona. Curs 2005/2006

I.-Destinataris del multimèdia:
Professors de secundària.

II.-Integració dels diferents llenguatges:

Tractament visual: Hi ha fotografies i videos que fan que l’aplicació sigui més dinàmica.
Tractament sonor: A l’inici de l’aplicació hi ha un soroll com ones del mar ja que està ambientat en aquest tema, el mar. Al video el so no es sentia gaire bé.
Tractament textual: Els videos han estat acompanyats de subtituls per a fer més entenible la veu.
Equilibri entre llenguatges: Està bastan ben equilibrat, s’utilitza el necessari cada tipus de llenguatge.
Adequació de l’ús de cada llenguatge: El tractament visual (videos) és millor que un tractament textual per a fer les explicacions més entretingudes.



III.-Interface

Intuïtiva?: Sí, era bastant completa: no estaba exessivament carregada i tampoc no hi faltava cap detall.
Color de fons adequat?: Sí, adequat a la temàtica escollida: el mar.


B-1

 
At 4:51 AM, Anonymous Anonymous said...

Tractament visual: A les imatges els hi falta més lluminositat i brillo, perquè estan mol fosques.
Tractament sonor: El so no és gaire bo, tens que estar bastant atent per poder entendre el que s’està explicant. I la música d’inici, està bé. Hi ha un moment en que la música no és la més adequada.

B-2

 
At 4:53 AM, Anonymous Anonymous said...

El guió ha estat molt encertat perquè gràcies a les representacions teatrals (els viatges a traves del temps), els mapes que ens situen, i també a l’historiador, que fa la mateixa ruta que ens està explicant.
El temps de les escenes és curt, n’hi ha moltes i això ens fa entendre de manera més clara i que no se’ns faigue pesat. Hi ha molt poques escenes a un escenari, la majoria són en el temps, cosa que ens facilita entendre de manera més el documental.
A més estructura les escenes, de manera que alterna i no repeteix el contingut de les escenes, per exemple, les reconstruccions teatrals sempre van acompanyades, d’un mapa, d’un cartell... i no posa mai dues reconstruccions teatrals seguides.

B-2

 
At 4:55 AM, Anonymous Anonymous said...

Color de fons adequat?: Blau clar

Selecció d’icones: estan ben seleccionades


Col•locació de les icones: no les col•locaríem totes en vertical. Posaríem unes quantes dalt de la imatge en horitzontal i unes quantes al costat de la imatge en vertical.

Funció dels botons:

Tipus de lletra y mida: la lletra és comic sans, és gran i de color blanc. Està bé perquè així es pot llegir bé.

IV.-Navegació:

Tipus de Navegació: Jeràrquica

Adequació dels menús:

Els enllaços funcionen? sí

Es té a sensació de trobar-se perdut en algun moment? Al principi sí, però després no.

Es té la sensació de no poder anar fàcilment on es vol anar? No.

V.-Interactivitat:

Nivell d’interactivitat: és el nivell 4

B-3

 
At 4:55 AM, Anonymous Anonymous said...

COMENTARI

El fragment està dividit en 15 escenes. Es tracta d’un episodi d’” Històries de Catalunya”. Per tant, hi ha pocs canvis d’escenes però hi ha molts canvis de temps ja que va moltes vegades al passat.
En els canvis d’escena del present al passat canvia la musica.
Esta fet d’una manera entenedora i no es fa pesat perquè donen més informació amb representacions i imatges que no amb paraules. Per això no és avorrit i es interessant i divertit a la vegada.

B-3

 
At 4:57 AM, Anonymous Anonymous said...

I.-Destinataris del multimèdia:

II.-Integració dels diferents llenguatges:

Tractament visual: Els colors podrien ser mes llamatius.
Tractament sonor: La música ens a semblat mitjanament bé.
Tractament textual: La lletra podria ser d’altres colors però esta repartida prou bé.
Equilibri entre llenguatges:
Adequació de l’ús de cada llenguatge:


III.-Interface

Intuïtiva?:
Color de fons adequat?: Els colors podrien ser mes vius.
Selecció d’icones: Les icones estan ben esquematitzades.
Col•locació de les icones: Estan ben col•locades.
Funció dels botons:
Tipus de lletra y mida: La lletra de baix de les icones podria ser una mica mes gran.

IV.-Navegació:

Tipus de Navegació: Navegació fàcil.
Adequació dels menús: Estan mol ben repartits els menús.
Els enllaços funcionen? Sí funcionen tots.
Es té a sensació de trobar-se perdut en algun moment? No, en cap moment.
Es té la sensació de no poder anar fàcilment on es vol anar? Sí, es clar.

V.-Interactivitat:

Nivell d’interactivitat:
Té ’usuari el control adient?: Sí.
On es produeix?

B-4

 
At 4:58 AM, Anonymous Anonymous said...

Comentari pràctica 4
No ens ha agradat per què es massa monòtona i as de estar molt atent tot el rato sense perdre cap detall, a part la història es poc interessant.

B-4

 
At 5:04 AM, Anonymous Anonymous said...

CONTINUACIÓ DE LA PRÀCTICA 4:

4-El presentador va amb cotxe per Califòrnia cap a la missió.
5-Esta a la porta de la missió.
6-Ara es produeix una reconstrucció teatral.
7-Ara va amb cotxe cap a Monterrey.
8-Ara es produeix una altra reconstrucció teatral.
9-Ara recorre llocs i repassa noms actuals.
10-Es fa una reconstrucció teatral.
11-A Califòrnia amb el GPS.
12-Reconstrucció teatral.
13-Ara va a la universitat de Berkeley.

Comentari:

-Jo crec que s’ha fet un mol bon guió, perque la explicació amb les representacions teatrals han estat molt ben fetes.
També el so a estat molt adecuat en cada escena, i sobretot la explicació crec que ho han explicat molt bé i en cap moment me perdut.

mariam B4

 
At 5:05 AM, Anonymous Anonymous said...

I.-Destinataris del multimèdia: el profesorat

II.-Integració dels diferents llenguatges:

Tractament visual:té bona presentació
Tractament sonor:es relaxat
Tractament textual:està ben organotzat
Equilibri entre llenguatges: crec que el senor no esta a l’altura dels altres dos.
Adequació de l’ús de cada llenguatge:esta ben adecuada.

mariam B-6

 
At 5:07 AM, Anonymous Anonymous said...

COMENTARI FINAL PRÀCTICA 4

El guió del video està molt ben lograt, perquè la transició en les escenes del passat i present és molt adient.
A cada imatge, s’alternen o bé un mapa, fotografies, textos antics i coses del present i el telespectador que veu aquest contrast se li fa més entenedora la imatge perquè la persona veu com era tot abans i veu fonts d’informació diferents, sinó la història que la persona entendria seria més imaginativa al no tenir tantes fons.
A nosaltres personalment el que ens ha agradat més del guió ha segut la reconstrucció teatral dels fets ja que així la història l’entenem més. Potser que el contrast de les escenes del presentador amb el cotxe podrien eliminar-se i començar l’explicació al lloc de partida o com per exemple ho fa al seu despatx on té molts documents.
Els escenaris i la música tenen bastanta concordància i els escenaris són adients. També està molt bé que les escenes no són molt extenses i amb l’ajuda de la transició d’imatges ho fan més agradable.

B-7

 
At 5:09 AM, Anonymous Anonymous said...

I.-Destinataris del multimèdia:
Professors de Secundària
II.-Integració dels diferents llenguatges:

Tractament visual: Durant el debat les imatges es veuen prou bé però l’únic és que hi han moments del video que falla la il•luminació.
Tractament sonor: La música de la web és bastant agradable encarac que trobem que n’hi hauria d’haver més. I respecte al vídeo, creiem que si no estigués subtitulat, en alguns moments seria difícil desxifrar el que diuen.
Tractament textual: Com hem dit abans el text ajuda molt a entendre la veu. Respecte a les recomanacions de la web crec que són una mica llargues.
Equilibri entre llenguatges: La veu, les imatges i el text van lligats, tenen molta concordància i fallen en pocs moments.
Adequació de l’ús de cada llenguatge: Creiem que els llenguatges estan ben adequats en cada situació .


III.-Interface

Intuïtiva?: La presentació de la web i del vídeo és molt amigable trobem que les icones també tenen molta influència per a que no sigui tan seriosa.

B-7

 
At 5:10 AM, Anonymous Anonymous said...

Jo trobo que està molt ben lligat el canvi de temps escenari. Les imatges són de bona qualitat i el so també. A mi personalment ma agradat molt el que explicava ja que és historia i a mi margada saber totes aquestes coses.

saraQ B-8

 
At 5:12 AM, Anonymous Anonymous said...

I.-Destinataris del multimèdia:
Els professors de Secundaria
II.-Integració dels diferents llenguatges:

Tractament visual: Està prou be, pensant que està gravat per un company meu que no es professional.
Tractament sonor: Està bé ja que no està editat i es sent bastant ben sincronitzat.
Tractament textual: Està molt bé ja que al que parla a classe està escrit amb una lletra menys informal que la del final.
Equilibri entre llenguatges: Està ben concordat.
Adequació de l’ús de cada llenguatge: sí


III.-Interface

Intuïtiva?: jo trobo que si
Color de fons adequat?: sí
Selecció d’icones: a mi personalment no ma agradat ja que les trobo infantils

saraQ B-8

 
At 2:03 PM, Anonymous Anonymous said...

COMENTARI

Aquest vídeo pensem que ha estat força bé encara que algunes coses les canviaríem.
La presentació es breu hi està prou bé i els canvis de temps que fa ens ajuda a entendre molt millor el que passava. En el moment de l’explicació en el museu naval de Madrid pensem que el presentador parla massa estona i que haurien de ficar-hi algunes imatges perquè es fa un poc pesat.
Pel que fa als viatges amb cotxe que és realitzen estan força bé. També hi ha moments en que es compara el present i el passat amb els noms i altres coses que des de llavors no han canviat gaire. Les mostres que ens fan de mapes, fotografies, textos, etc..
També ens ajuden a veure que el que ens expliquen es cert. La música que li han ficat es bastant adient ja que concorda amb les imatges i quan fa un retorn al passat hi fiquen una música característica.
Al final la tornada amb el cotxe fa la sensació de que s’ha acabat i es un final prou adient

B-9

 
At 2:07 PM, Anonymous Anonymous said...

I.-Destinataris del multimèdia: Professors de secundària

II.-Integració dels diferents llenguatges:

Tractament visual: Està prou bé i te una visualització clara i que s’enten bé
Tractament sonor: La música està bé i el fet de que no hi hagi música quan parla el professor està bé perquè es nota que es un institut i quan no n’hi ha li dona serietat
Tractament textual: Està ben organitzat i s’enten amb facilitat.
Equilibri entre llenguatges: Està ben equilibrat i té sentit entre ells.
Adequació de l’ús de cada llenguatge: Està ben adequat


III.-Interface

Intuïtiva?: Si que ho es, es simple i senzilla
Color de fons adequat?: El color de fons no ens ha acabat d’agradar perquè pensem que hauria de ser més intens per donar més serietat
Selecció d’icones: Les icones estan prou bé encara que per exemple la del dinosaures que posa imprimir no concorda amb el que diu
Col•locació de les icones: A la dreta estan ben col•locades i distribuïdes
B-9

 
At 2:12 PM, Anonymous Anonymous said...

COMENTARI DE LA CONSTRUCCIÓ DEL GUIÓ:

Crec que els canvis de escena estan bé, ja que és normal que hi hagi molts canvis basats en el temps perque estan explicant una història que va succeïr fa molts anys.

Tot i això penso que hi ha molta representació teatral que potser no faria falta o que és massa llarga. Els mapes estaven enfocats massa poc temps i les indicacions que assenyala el presentador en un dels mapes opino que estan enfocades de massa lluny i que hauria de marcar millor les zones que els hi interessa explicar.

Tampoc entenc massa la reconstrucció teatral primera, als 40 segons (aproximadament) de començar, ja que crec que la selva no és el lloc més indicat per a fer-la i, més encara, considerant que les zones i climes que surten després al video canvien totalment i passen a ser més seques.

Encara això, ha estat un video molt preparat per part del programa, que t’informa molt bé del tema i que et dona molta informació.

B-10

 
At 2:15 PM, Anonymous Anonymous said...

I.-Destinataris del multimèdia: Professors ESO

II.-Integració dels diferents llenguatges:

Tractament visual: Està bé
Tractament sonor: Crec que li falta música en els moments on estas esperant per a clicar en algun menú.
Tractament textual: Està bé perque hi ha moments on dubtes sobre lo que ha pogut dir la persona i així ho pots saber.
Equilibri entre llenguatges: Crec que el sonor s’ha quedat una mica fluix
Adequació de l’ús de cada llenguatge: Està bé


III.-Interface

Intuïtiva?: Està bé però és una mica liós, hi ha moments que m’he perdut. També crec que hi hauria d’haber una icona on pugessis accedir diractament a algun dels icones del menú sense necessitat de tornar al menú principal.
Color de fons adequat?: Si, el color i les icones conjunten perfectament.
Selecció d’icones: Adequades
Col•locació de les icones: Bé
Funció dels botons: Sí
Tipus de lletra y mida: La lletra em sembla correcta però potser que la mida no hauria de ser tant gran al menú principal i així, s’hi podria col.locar un video-resum directe.

IV.-Navegació:

Tipus de Navegació: Jeràrquica
Adequació dels menús: Estàn bé
Els enllaços funcionen? Sí
Es té a sensació de trobar-se perdut en algun moment? Si, m’he perdut en l’apartat on hi ha documents i activitats.
Es té la sensació de no poder anar fàcilment on es vol anar? Sí. Sobretot per a veure els videos, on crec que la icona hauría de ser una imatge sobre algú que surti al video, per si el volguessis tornar a veure ho poguessis recordar.

V.-Interactivitat:

Nivell d’interactivitat: Nivell 3
Té ’usuari el control adient?: Sí
On es produeix? A l’apartat Recopilar i a l’apartat Anotacions.

B-10

 
At 2:16 PM, Anonymous Anonymous said...

Comentari sobre el guió

Primer es fa la presentació del programa, despres passa a una introducció visual sobre el tema del reportatge i seguidament canvia a una explicació verbal. El narrador va en cotxe cap a Califòrnia, i es para al llocs dels fet, alli canvia el temps i passa al pasat fen una representació teatral, segueix cap a un altre lloc que surt a l’història i tona a fer-se una representació teatral. D’aquesta manera es van alternan escenes amb explicació el narrador desdel lloc actual dels fets en el mateix lloc però al pasat en la representació teatral, que queda molt be.
Finalment acaba en el desenllaç de la história i el narrador que sentorna al lloc de partida de l’història.

B-11

 
At 2:18 PM, Anonymous Anonymous said...

I.-Destinataris del multimèdia:
Als professors de secundària.


II.-Integració dels diferents llenguatges:

Tractament visual: És prou bo, pero faltaria millorar la qualitat de la imatge i els talls que son massa sobtats
Tractament sonor: Esta be.
Tractament textual: Esta be.
Equilibri entre llenguatges: És l’adient.
Adequació de l’ús de cada llenguatge: No parlen perfectament el castella pero ho intenten.


III.-Interface

Intuïtiva?: Amigable
Color de fons adequat?: Si, ja que no es ni massa extremat ni massa clàssic.
Selecció d’icones: La selecció es bona.
Col•locació de les icones: La col•locació es bona.
Funció dels botons: Per a accedir als diferents llocs del multimèdia.
Tipus de lletra y mida: Comic sans i times new roman, la primera es més vulgar i la segona és més formal.

IV.-Navegació:

Tipus de Navegació: Jeràrquica
Adequació dels menús:
Els enllaços funcionen? Sí
Es té a sensació de trobar-se perdut en algun moment? No, ja que està tot ben indicat.
Es té la sensació de no poder anar fàcilment on es vol anar? Al principi si, pero una vegada ho veus es fàcil.

V.-Interactivitat:

Nivell d’interactivitat: Nivell 1
Té ’usuari el control adient?: Sí

B-11

 
At 2:23 PM, Anonymous Anonymous said...

Comentari de les diferents escenes:


La presentació està molt ben feta i serveix com a bona introducció en el documental. Algunes de les escenes es podrien fer més curtes o més llargues, sempre dependentment del tipus de canvi d’escena que es vol fer. Aquí en aquesta història la majoria dels canvis eren per el temps, del passat al present i al revés. La reconstrucció teatral de l’any 1769 també està prou ben feta. L’únic que s’hauria pogut fer una mica millor era la presentació dels propis personatges.
En general, la història està molt ben explicada tan en el present com en el passat, però sense tenir el guió de les escenes és molt complicat poder separar-les. En teoria haurien pogut sortir més escenes dependentment dels criteris que segueix l’autor.

c-3

 
At 2:25 PM, Anonymous Anonymous said...

I.-Destinataris del multimèdia:
Els destinataris són els professors.

II.-Integració dels diferents llenguatges:


Tractament visual: Les imatges estan ben fetes, es veu la participació de tots els alumnes de la classe. També donen molt bona idea de tota la pràctica sense haver de mirar el vídeo.
Tractament sonor: Ara al escoltar-ho no es sent molt bé perquè els personatges que surten massa fluix.
Tractament textual: Els textos que hi ha estan molt ben fets, ja que donen molta informació teòrica i moltes dades importants.
Equilibri entre llenguatges: Hi han moltes fotos i en realitat tot i que el text està molt ben escrit amb les idees principals, predominen més les parts àudios.
Adequació de l’ús de cada llenguatge: En aquest punt estic totalment d’acord amb l’autor, cada llenguatge està ben triat i posat quan toca.


III.-Interface

Intuïtiva?: Es pot entendre realment fàcilment ja que està ben explicat i hi ha molta informació.
Color de fons adequat?: El Color de fons és adequat, s’haurien pogut triar molts de diferents, però aquest m’agrada més.
Selecció d’icones: dels icones no tindria cap idea de com triar-los millor per això estic d’acord.
Col•locació de les icones: Estan ben col•locades.
Funció dels botons: Totes les funcions dels botons estan ben triades també.
Tipus de lletra y mida: la lletra està molt bé no hauria de ser més gran ni més menut. Aquest tipus de lletra està molt bé també perquè altres lletres en una determinada mida de vegades no es poden llegir.

C-3

 
At 2:31 PM, Anonymous Anonymous said...

Comentari pràctica 4;
El guió està mol ben montat, ja que per a passar d’una essena a l’altra, està mol ben elleçat i la convinació que fan entre “l’actuació i l’explicació” també està mol be. I el fet que avegades també usen mapes antics i pergamins, tambe ajuda a millorar el curtmetratge.
Referent al temps, creem que no es fa molt llerg, ja que les imatges son ràpides i conjuntament amb l’explicació i la música el tems passa ràpid.
En cuan a les representacións teatrals tambe estan mol be, perquè, ajuden a “entendre” el que ens vol explica el presentador.
La música es mol adecuada, perque a cada escena an posat una música corresponent per a cada situació.
I el presentador ho explica amb beu clara, i no massa rapid, així, la gen enten millor el que te que explicar, i conjuntament en les representacións teatrals i la música, i els canvis d’escena fan que, els espectadors, a part de saver alguna cosa mes de la historia del nostre país, passin una estona agradable.


SEGONA PART DE LA PRÀCTICA 5:

Anàlisi d’un multimedia;

I.-Destinataris del multimèdia:
Està destinat als professors

II.-Integració dels diferents llenguatges:

Tractament visual: el tractament visual esta molt be, ja que tant les fotos com els videos, com la mateixa “pagina” esta mol ben muntat. Els icones fan molta grasia i queden mol be!
Tractament sonor: el tractament sonor també està molt be, i la idea de els subtituls també queda molt be.
Tractament textual: aquest apartat també està molt be, ja que esta mol be el fet de posar el nom als icones, la mida de la lletra tambe està molt be, però els tituls podrien ser una mica mes grans i amb mes colo.
Equilibri entre llenguatges: les imatges estàn mol be, i tot en general esta mol ben sincronitzat, encara que podría iaure una mica mes de so, però tota la resta està molt be.
Adequació de l’ús de cada llenguatge: i el fet d’averu presentat en video, esta be, ja que tambe, s’ha convinat amb imatges i amb el text aixi que en general la presentació es bona.


III.-Interface

Intuïtiva?: la pàgina es sensilla, ja que esta ben indicat el que s’ha de fer, i per on s’ha d’anar mes o menys.
Color de fons adequat?: si, perquè queda be amb els icones i tampoc no es un colo que fa mal a la vista “xillon”
Selecció d’icones: els icones estàn mol be, fan molta grasia i a mes tenen “atractiu” perque fan molta gracia quan es mouen.
Col•locació de les icones: ben col•locats, perquè només amb bore l’icone saps mes o menys el que vol di cada un.
Funció dels botons:esta be, perquè es aixo que dia dal que nomes en vore l’icone que es ia saps si es per anar avant, atras o sorti de la pàgina.
Tipus de lletra y mida:es una lletra acertada, perque, no es ni massa formal ni massa informal, esta be.

C-4

 
At 2:38 PM, Anonymous Anonymous said...

Comentari practica 4

Els canvi de temps estan be per que se va alternant en les parts més importants del contingut i ajuda a l’espectador a posar-se en la pell dels protagonistes.
La presentació ja entra directament al tema i que totes les escenes posteriors estan ben ordenades respecte als fets historics.


I.-Destinataris del multimèdia:
Professors de la ESO

II.-Integració dels diferents llenguatges:

Tractament visual:
Tractament sonor: el sonido esta ben colocat sobre les imatges
Tractament textual:
Equilibri entre llenguatges:
Adequació de l’ús de cada llenguatge:


III.-Interface

Intuïtiva?: si , es uniforme i no costa molt trobar les coses
Color de fons adequat?: si
Selecció d’icones: be
Col•locació de les icones: esta be la situacio i es molt practic
Funció dels botons: atras, endavant, anotacions, video, documents, menu principal i sortir
Tipus de lletra y mida: esta be de mida per que no es no molt petit ni molt gran

IV.-Navegació:

Tipus de Navegació: jerargica
Adequació dels menús:
Els enllaços funcionen? si
Es té a sensació de trobar-se perdut en algun moment? No esta prou be i no et perds
Es té la sensació de no poder anar fàcilment on es vol anar? no

V.-Interactivitat:

Nivell d’interactivitat: nivell 2
Té ’usuari el control adient?: si

C-5

 
At 2:42 PM, Anonymous Anonymous said...

ANÀLISI D’UN MULTIMÈDIA.
Pràctica 5 del 2n Trimestre. Tecnologia 4t ESO. IES d’Ulldecona. Curs 2005/2006

I.-Destinataris del multimèdia:
Professorat de secundària

II.-Integració dels diferents llenguatges:

Tractament visual: el fondo és de color blau grisòs, està il•luminat, les icones criden l’atenció pel seu aspecte i perquè estan en constant moviment.
Tractament sonor: no hi ha cap so apart de la veu del video.
Tractament textual: el text va sincronitzat amb les paraules del video. Cada cop que es situa el ratolí damunt d’una icona apareix la paraula indicant la funció que fa.
Equilibri entre llenguatges: és correcte perquè hi ha una concordança entre imatge, so i text.
Adequació de l’ús de cada llenguatge: està bé tot i que el video podria ser una miqueta més curt.


III.-Interface

Intuïtiva?:si, no resulta difícil utilitzar-lo o trobar el que es busca.
Color de fons adequat?: si, ja que dòna la impressió serietat (al ser un color fred) i pau, tranquil•litat ja que no cansa gaire a la vista.
Selecció d’icones: estàn bé però les fletxes que indiquen anar cap endavant o cap enrerre, no les trobem massa adequades perquè hi ha millors models.
Col•locació de les icones: és senzilla i adequada per a ser utilitzada per al professorat.
Funció dels botons: la trobem adequada en tots els casos menys en el polp ja que al no haver llegit la orientació no li hem trobat el sentit, la canviariem per una xarxa de pesca que simbolitza el recull de totes les respostes que el professor ha donat.
Tipus de lletra y mida: és adequada perquè criden l’atenció

IV.-Navegació:

Tipus de Navegació: jeràrquica
Adequació dels menús: és senzill i el trobem correcte, però hi ha icones que es podrien canviar de lloc com ara les fletxes, la que indica cap endavant posar-la a la part inferior dreta i la que va endarrere a la part inferior esquerra. I les demés icones les distribuiriem en dos columnes.
Els enllaços funcionen? clar
Es té a sensació de trobar-se perdut en algun moment? Al principi si perquè no haviem llegit la orientació, però després ha resultat molt fàcil.
Es té la sensació de no poder anar fàcilment on es vol anar? no

V.-Interactivitat:

Nivell d’interactivitat: tercer
Té ’usuari el control adient?:per a aquesta activitat, el control que té és suficient
On es produeix? A l’hora de contestar les preguntes i quan controla mitjançant botons on vol anar.

C-7

 
At 2:47 PM, Anonymous Anonymous said...

Comentari guió

El guió d’aquest reportatge està elaborat amb més escenes que no pas minuts, la qual cosa fa que sigui dinàmic per a que sigui agradable de veure i no es faci pesat.
Quatre vegades trobem reconstruccions teatrals que representen com actuaven, suposadament, els personatges històrics implicats en aquesta missió.
També, el fet d’anar seguint amb cotxe el recorregut que van fer, fa que ens fem més a la idea de quins espais eren en els que va ocórrer l’acció.
Les escenes estan organitzades d’una manera que mitjançant gravats i mapes expliquen el que ha passat a l’escena anterior o introdueixen el que passarà a la següent.
La manera com està fet el guió és molt apropiada per a fer un reportatge que no sigui pesat i que sigui fàcil d’entendre.

I.-Destinataris del multimèdia:

II.-Integració dels diferents llenguatges:

Tractament visual: la distància i la mida de les imatges són adequades perquè no n’hi ha amb excés.
Tractament sonor: la sonoritat se sent molt poc i no massa clar.
Tractament textual: la subtitulació és una mica massa llarga i potser es fa una mica pesada.
Equilibri entre llenguatges: està tot molt ben sincronitzat.
Adequació de l’ús de cada llenguatge: Crec que tot està ben explicat sigui amb el llenguatge que sigui.

III.-Interface

Intuïtiva?:és amigable perquè no té cap dificultat, uniforme perquè té tota l’estona el mateix color de fons i vital perquè la mobilitat de les icones criden l’atenció en tot moment.
Color de fons adequat?: és un color trist i seriós. És adequat per a una pàgina a la qual tenen accés els professors i no té altra finalitat que l’educativa.
Selecció d’icones: són molt intuïtives i originals.
Col•locació de les icones: estan col•locades a unes distàncies agradables a la vista.
Funció dels botons: s’entenen molt bé quines són les funcions que podem fer amb cada botó perquè les icones simbolitzen el que es pot fer amb cada aplicació.
Tipus de lletra y mida: és un tipus de lletra visible i entenedora amb la qual ningú ha de tenir cap tipus de problema a l’hora d’entendre-ho.

IV.-Navegació:

Tipus de Navegació: bàsicament els tipus de navegació que s’utilitzen més són jeràrquica i no lineal. Està ben escollida perquè pots tenir accés a tot mitjançant diferents pàgines.
Adequació dels menús: Als menús trobes tot el que podries fer després d’haver entrat a l’aplicació.
Els enllaços funcionen? Sí, funcionen correctament i a més són molt encertats.
Es té a sensació de trobar-se perdut en algun moment? No perquè sempre tens la opció de tornar enrere o d’enllaçar amb una altra pàgina relacionada. Si tens dubtes et dirigeixes a “orientaciones” on està tot ben explicat.
Es té la sensació de no poder anar fàcilment on es vol anar?No, tot s’entén bé.

V.-Interactivitat:

Nivell d’interactivitat: nivell 4t
Té ’usuari el control adient?: Sí
On es produeix? Sobretot a anotacions on l’ordinador segons les anotacions dels professors escull les respostes més adients.

ANNAI I IVAN
c-9

 
At 2:53 PM, Anonymous Anonymous said...

Pràctica 4
Comentari del guió
A partir de les diferent escenes que tenim, podem treure clarament un guió. Sempre hi ha d’haver una presentació que és adequada segons el programa. El cos introdueix totes les escenes que van sortint, ja siguin mapes, reconstruccions... La única diferència que hi ha en el guió és quan estan parlant amb una reconstrucció a quan estem al temps real, ja que una reconstrucció s’ha de parlar, com si s’expliqués la història. També el guió quan hi han parts on surt amb el cotxe també ha de canviar. Ja que el video no ens va parèixer aburrit, comentem que el guío està ben fet. I per últim, aclarir que el comentari final, no surtia tot sencer.


ANALISI D’UN MULTIMEDIA
Pràctica 5 del segon trimestre. Tecnologia 4t Eso. Ies Manuel Sales i Ferré d’Ulldecona. Curs 2005/2006

I.-DESTINATARIS DEL MULTIMÈDIA:
Professors de secundària

II.-INTEGRACIÓ DELS DIFERENTS LLENGUATGES:
Tractament visual: El tractament visual ens pareix correcte i adequat, perquè està amb un color seriós, és fàcil d’utilitzar i sofisticat. I al seu contingut en quan a imatges ens agrada perquè s’enfoca a les persones que parlen, es veu clar, s’aproximen a les pantalles per veure que fan els alumnes...

Tractament sonor: Al entrar al disc, hem sentit una musica que considerem que és adequada per al començament, el professor es fa una idea i li fa goig. En quan als videos, no té molt bon so, però ho compensa la subtitulació per al seu enteniment.

Tractament textual: En quan al cd ens agrada que les diferents icones de direcció tinguin la paraula escrita de la seva funció, d’aquesta manera la orientació es fa molt més fàcil i bona. En quan als videos el subtitulat ens ha agradat ja que com que el sò no és molt bò es fa fàcil d’entendre, ens agradaria dir que hi ha una part que el subtitulat és molt ràpid i no dona temps. Però a part d’això els demés videos estan ben subtitulats, la lletra és correcta, clara i concisa.

Equilibri entre llenguatges: Encara que el sò és dolent, tot ho compensa bastant bé. Ja que com tot està més o menys compensat i acompassat això fa que sigui entenedor i fàcil de veure i d’expressar.

Adequació de l’ùs de cada llenguatge: En alguns videos on surten els alumnes als ordenadors és adequat que es ressenyi si s’esta marcant un teclat, si de fons s’escolten les explicacions (per mitjà de la subtitulació) ja que com que els alumnes tenen les pantalles dels ordenadors enfocades podem saber més facilment què és el que estan buscant, i a part tenim l’explicació.

III-INTERFASE:
Intuitiva: Sí, perque les icones expressen el que nosaltres necessitem encara que no aparegui la paraula fins que ho vas a veure.
Color de fons adequat? Sí, ni molt fosc ni clar, colors pastel.
Selecció d’icones: Pensem que es adequada veient els tituls de cada secció, per entrar als videos, etc...
Col.locació de les icones: És correcta perque ens facil.lita la navegació pel disquet i a part està en un ordre segons el que anem a fer.
Funció dels botons: Sí, perquè és fàcil.
Tipus de lletra i mida: Entenedora i s’ajusta al que cada cosa fa falta.

IV-.NAVEGACIÓ
Tipus: Composta
Adequació als menus: És fàcil entrar als menus perque s’enten per les icones
Els enllaços funcionen: Als que hem entrat si.
Es té la sensació de trobar-se perdut en algun moment? No
Es té la sensació de no poder anar on es vol anar? No perque les icones sempre les tenim a la dreta i ens ho faciliten molt.

V-.INTERACTIVITAT
Nivell: Nivell 3, ja que adapta les ofertes demanades.
Té l’usuari el control adient? Sí perque es controla el que s’ha de controlar, els videos, els textos, tot...
On es produeix: On em citat anteriorment

4T-C-11 “Joanna i Toni”

 
At 5:59 AM, Blogger j. vicent pruñonosa, antropòleg social i biomatemàtic. Editor de XarxaEbre.net said...

ANÀLISIS D’UN MULTIMÈDIA.

1- Destinataris del multimèdia: els professors.

2- Integració dels diferents llenguatges:

Tractament visual: tant la il•luminació com l’enfocament crec que és l’adequat ja que el que més resalta són les icones en les quals em d’entrar i d’aquesta manera crec que és la millor per a ressaltar-les. També afegint que les icones tenen mobilitat.

Tractament sonor: crec que al principi està prou bé encara que penso que durant tota l’estona que estem a la pàgina podrien ficar una música de fons, per a fer-la més divertida, i quan es clica a alguna icona fer un soroll diferent. Encara que això es comprensible en part ja que es un multimedia educatiu, si fos un multimedia de jocs seria molt diferent.

Tractament textual: crec que es adequat i molt correcte, ja que el que diu es en sentit figurat i té bastant ganxo.

Equilibri entre llenguatges: crec que tots tres es compenetren bastant bé ja ue quan es posen en pràctica els tres junts ens facilita que entenguem el que ens volen dir o al menys fa el multimedia més divertit de manera que no ens aborrim.

Adequació de l’ús de cada llenguatge: crec que està bé, a cada moment s’utilitzen diferents formes per tal que o entenguem millor ( video, fotos,...) d’aquesta manera s’aconsegueix que sgui més vital de manera que sigui més entretingut, ja els recursos que utilitza fa que sigui diferent cada apartat. Com ja he dit abans el so s’auria d’utilitzar més per al meu gust ja que hi han estones que si que pareix que el multimedia sigui una mica monoton, i com a conceqüència aburrit.


3- Interface

Intuïtiva?: sí , les icones sique ens intueixen que es podrà fer amb cadascuna o al lloc on podrem entrar encara que ens molts cops ens indiquen l’altre sentit de la paraula que ens indica el que farem realment. Per exemple al lloc on ficar navegar hiha un vaixell, tothom sap que no es tracta de ana en vaixell sinó que estracta de navegar per internet.

Color de fons adequat?: crec que és una mica apagant encara que d’aquesta manera ressalten més els elements amb els quals ens hem de fixar.

Selecció d’icones: són adequades. Aquestes són animades i això fa que ens fixem en elles. Li donen vitalitat a la pàgina. També com hem dit abans ens intueixen que podrem fer si piquem sobre cada una de elles.

Col•locació de botons: crec que estan col•locats adequadament ja que es una pagina educativa i està tot ficat molt ordenadament. Si es tractes d’un altre tipus de multimedia que no fos educatiu segurament estarien col•locats de manera diferent.

Tipus de lletra y mida: Crec que la del títol de la pàgina és adequat però la que ens indica que és cada icona crec que és massa petita, ja que no crida la atenció perquè és molt simple.






4- Navegació:

Tiùs de navegació: composta

Adequació dels menús: crec que són bastant correctes no els faltra res, encara que seria mes comoda una navegació no linial, es a dir que des de qulsevol pagina puguessis accedir a totes les altres encara que accest concepte depen més del tipus de navegació.

Els enllaços funcinen: Sí, al menys tots els que jo he utilitzat.

Es té la sensació de trobar-se perdut en algun moment? En alguns moments que tens la sensació de no poder anar on vols, ja ques es tracta d’una navegació composta.

Es té la sensació de no poder anar fàcilment on es vol anar? Sí quan entres a un concepte i després vols anar a un altre i no pots anar directament si no que primer tens que anar a la pagina d’inici i després entrar al concepte al qual volies anar.

5- Interactivitat:

Nivell d’interactivitat:3

Té l’usiari el control adient?: si l’adient encara que penso que es podia millorar fen una navegació no linial.

On es produeix?: sobretot quan cliques a la icona d’escriure comentaris i els escrius. També, encara que més minoritariament, quan vas d’un apartat a un altre.


AnnaC(3-A)

 
At 5:59 AM, Blogger j. vicent pruñonosa, antropòleg social i biomatemàtic. Editor de XarxaEbre.net said...

1.-Destinataris del multimèdia: va destinat al professors.

2.-Integració dels diferents llenguatges:

Tractament visual: Té una resentacip prou bona per als mitjans que es va utilitzar.
Tractament sonor: es un tractament amb un cert relax i es monotom no hi han canvis de to.
Tractament textual: Està ben organitzat.
Equilibri entre llenguatges: El llengutge sonor esta a un nivell més baix que els altres ja que el so de la veu no es molt nitid.

3.-Interface

Intuïtiva?: si i no, hi ha algunes que son intuitives pero d’altres que es millor llegit la seva funvio
Color de fons adequat?: Si perquè és un color clar amb una suavitat que no cansa la vista.
Selecció d’icones: la seleccio d’icones esta bé per al contingut del multimedia
Col•locació de les icones: son unes icones bastant grans amb una col•locacio ordenada i regular
Funció dels botons: estan ben apropiades per a les icones.
Tipus de lletra y mida: la lletra estarà clara i es veura bé i sera facil de lelgir, pero a mi es un detall del multimedia que no magrada.

4.-Navegació:

Tipus de Navegació: navegacio facil
Adequació dels menús: els menus son molts clars i facils d’utilitzar
Els enllaços funcionen?
Es té a sensació de trobar-se perdut en algun moment? Si perque com el multimeia esta dividit en parts al principi no s’antent, pero después al provvaru dos o tres vegades ho .

5.-Interactivitat:

Nivell d’interactivitat:3
Té l’usuari el control adient? Jo crec que si ja que hi han moltes funcions per escullir amb bastantes possiblitats
On es produeix? L’usuari te el control duran tot el multimedia ja que pot selecciona la imatge que vol del punt de video o comensar…



Damianenco

 
At 4:23 AM, Anonymous Anonymous said...

ANÀLISI D’UN MULTIMÈDIA.

I.-Destinataris del multimèdia: Professors.

II.-Integració dels diferents llenguatges:

Tractament visual: Té una bona presentació
Tractament sonor: És un so relaxant, però acaba sen una mica pesat.
Tractament textual: Està prou be alhora de l’organitzacio.
Equilibri entre llenguatges: Trobem que el sonor no està a l’altura dels altres dos.:

III.-Interface

Intuïtiva?: Sí, bastant.
Color de fons adequat?: Si perquè te un color suau que no cansa la vista.
Selecció d’icones: Sí, és refereixen al contingut que hi ha dins.
Col•locació de les icones: Separades i ven organitzades.
Funció dels botons: Accedir al contingut de les icones.
Tipus de lletra y mida: És bo ,és clara i es veu bé.

IV.-Navegació:

Tipus de Navegació: és composta
Adequació dels menús:
Els enllaços funcionen? Sí.
Es té la sensació de trobar-se perdut en algun moment? Alguna vegada ja que els menus no tenen un titol en gran.
Es té la sensació de no poder anar fàcilment on es vol anar? No.

V.-Interactivitat:

Nivell d’interactivitat: 2
Té l’usuari el control adient?: Sí.
On es produeix? En els menús.

fabiola annaB B12

 

<< Home